Disciplina relațiilor publice este o parte importantă a multor procese de promovare a afacerilor. De la creșterea credibilității mărcii până la îmbunătățirea performanței SEO, PR ajută la legarea tuturor canalelor de marketing ale companiei dvs. și a mesajelor directe către clienții trecuți, prezenti și viitori.
Datorită coeziunii pe care eforturile de PR o pot aduce strategiei tale de marketing, este important ca tu și echipa ta să înțelegi cum să încorporezi corect activitățile de PR în responsabilitățile de zi cu zi ale echipei de marketing.
Acest articol va oferi o imagine de ansamblu asupra campaniilor de PR, cum poate beneficia compania dvs. de pe urma acestora, ce sfaturi sunt cele mai importante de reținut atunci când vă desfășurați propria campanie și care companii au desfășurat campanii de PR de succes.
Ce este o campanie de PR!
O campanie de PR este o serie organizată de activități de marketing care se desfășoară pe o perioadă de timp prestabilită, concepută pentru a construi o conexiune emoțională cu publicul dvs., ca mijloc de a crește gradul de conștientizare a unui produs, serviciu, companie sau organizație.
În funcție de mesajele lor și de publicul țintă, campania dvs. de PR poate lua una din mai multe forme. Iată câteva exemple de diferite tipuri de campanii:
- Relații cu comunitatea: comunicări de PR care sunt concepute pentru a promova o relație reciproc avantajoasă cu un grup de persoane afectate de operațiunile dvs. de afaceri
- Relații cu mass-media: comunicări de PR care sunt concepute pentru a promova o relație reciproc avantajoasă cu jurnaliștii
- Afaceri publice: comunicări de PR care sunt concepute pentru a promova o relație reciproc avantajoasă cu politicienii sau organizațiile politice
- Comunicații strategice: comunicări de PR care sunt concepute pentru a distribui un singur mesaj către mai multe publicuri țintă interne și/sau externe
- Comunicații de criză: comunicări de PR care sunt concepute pentru a distribui informații importante părților afectate de o situație de criză
Indiferent de campania de PR pe care o desfășurați dvs. și echipa dvs., asigurați-vă că nu uitați să fiți proactiv în evaluarea eficienței campaniei și determinarea următorilor pași pe care trebuie să îi urmeze echipa dvs.
De ce să investești într-o campanie de relații publice?
În special atunci când le analizăm la un nivel înalt, campaniile de PR pot părea excesiv de complicate, dificil de legat de propunerea de valoare a unei afaceri și nu merită timpul echipelor de marketing de afaceri mici și mijlocii.
Cu toate acestea, campaniile de PR au un istoric dovedit de a adăuga valoare afacerilor de toate dimensiunile.
De exemplu, într-un studiu recent, Nielsen a descoperit că conținutul media câștigat de experți vehiculat în cadrul campaniilor de PR are cu 88% mai impact asupra consumatorilor decât conținutul de marcă vehiculat în campaniile publicitare tradiționale.
Acest impact mai mare al campaniilor de PR poate face o diferență măsurabilă în profitul companiei dvs.
De fapt, Unilever a raportat că în 2018, mărcile pe care le promovează prin campanii de PR axate pe durabilitate au crescut cu 69% mai repede decât restul afacerii lor și au determinat 75% din creșterea lor generală.
Când sunt executate în conformitate cu strategia generală de marketing a afacerii dvs., campaniile de PR vă pot ajuta să vă conectați mai eficient cu publicul țintă și să vă creșteți baza de clienți.
De ce să investești într-o campanie de relații publice?
În special atunci când le analizăm la un nivel înalt, campaniile de PR pot părea excesiv de complicate, dificil de legat de propunerea de valoare a unei afaceri și nu merită timpul echipelor de marketing de afaceri mici și mijlocii.
Cu toate acestea, campaniile de PR au un istoric dovedit de a adăuga valoare afacerilor de toate dimensiunile.
De exemplu, într-un studiu recent, Nielsen a descoperit că conținutul media câștigat de experți vehiculat în cadrul campaniilor de PR are cu 88% mai impact asupra consumatorilor decât conținutul de marcă vehiculat în campaniile publicitare tradiționale.
Acest impact mai mare al campaniilor de PR poate face o diferență măsurabilă în profitul companiei dvs.
De fapt, Unilever a raportat că în 2018, mărcile pe care le promovează prin campanii de PR axate pe durabilitate au crescut cu 69% mai repede decât restul afacerii lor și au determinat 75% din creșterea lor generală.
Când sunt executate în conformitate cu strategia generală de marketing a afacerii dvs., campaniile de PR vă pot ajuta să vă conectați mai eficient cu publicul țintă și să vă creșteți baza de clienți.